Zagrożenia w internecie to jedno z wyzwań, z którymi musi poradzić sobie branża w okresie wychodzenia z pandemii koronawirusa, twierdzi Światowa Rada Podróży i Turystyki (WTTC).
Jak wynika z raportu, który WTTC przygotowała we współpracy z Microsoftem, większość przedsiębiorców turystycznych, bo aż 80 procent, to małe i średnie firmy, które są podatne na ataki hakerskie. Z analiz wynika, że 72 procent z nich – mowa o firmach ze wszystkich sektorów w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i w Europie, przynajmniej raz padło ofiarą przestępców internetowych.
Julia Simpson, dyrektor zarządzająca i prezes WTTC, podkreśla, że technologia i cyfryzacja odgrywają kluczową rolę w usprawnieniu przebiegu podróży – od rezerwacji, przez odprawę aż po rozpoczęcie wyjazdu. Z drugiej strony cyberataki wiążą się z ogromnym ryzykiem finansowym, mogą negatywnie wpłynąć na reputację firm, są też zagrożeniem z punktu widzenia przepisów, jakich firmy muszą przestrzegać.
Z raportu WTTC wynika, że przedsiębiorcy turystyczni muszą położyć nacisk na cztery kluczowe obszary – zwiększyć ochronę przed cyberatakami, zadbać o bezpieczeństwo danych osobowych, zrozumieć skutki pandemii i poznać przepisy, by działać zgodnie z nimi. MG