Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


BRANŻA

Popandemiczne trendy mogą zostać z branżą na dłużej

Spontaniczne rezerwacje, workation czy city brak na wsi – to tylko kilka trendów, które wykształciły się w branży turystycznej w czasie pandemii koronawirusa i zostały na stałe, twierdzi platforma IdoBooking.

W pandemii turyści przyzwyczaili się do nadzwyczajnej dbałości o czystość, ale też do rezerwowania wyjazdów w ostatniej chwili. W 2020 i 2021 roku ten ostatni trend był spowodowany covidem i nagle pojawiającymi się ograniczeniami, teraz może się utrwalać z powodu wojny w Ukrainie, inflacji, czy problemów linii lotniczych.

Podczas pandemii wiele osób zaczęło doceniać możliwość i wygodę pracy zdalnej. Home office pozwoliło nie tylko na wykonywanie obowiązków nie tylko z domu, ale z dowolnego miejsca na świecie. Nic więc dziwnego, że w turystyce powstał workation – połączenie podróżowania i pracy świadczonej zdalnie. W polskiej turystyce trend ten potwierdzają badania Grant Thornton wykonane w 2021 roku. Zgodnie z nimi, aż 75 procent pracowników chciałoby pracować w takim trybie. Bezpośrednio z workation wynika też wzrost liczby rezerwacji zakwaterowania na kilka tygodni.

Liczne obostrzenia oraz pandemiczne nakazy sprawiły, że obiekty noclegowe zaczęły szukać nowych sposobów sprzątania i czyszczenia pomieszczeń. To spowodowało, że turyści podczas czytania opisów obiektów, zaczęli zwracać uwagę na to, jak często, w jaki sposób i jakimi środkami sprzątane są pomieszczenia. W pandemii wiele osób zaczęło zabierać w podróż zwierzęta. - W latach 2020-2021 kategoria „przyjazne dla zwierząt” stała się jedną z popularniejszych w Booking.com czy Airbnb. Największe serwisy rezerwacji wprowadziły nawet specjalne dodatki w postaci opłaty za pobyt pupili w danym obiekcie – wymienia Marta Porzycka z IdoBooking.

Czas pandemii sprawił, że coraz więcej turystów nie chce przebywać w zatłoczonych miejscach. W latach 2020-2021 wiele osób zamiast długich i dalekich wyjazdów, zaczęło wybierać krótkie wypady za miasto, żeby spędzić czas na łonie natury.

IdoBooking to jeden z produktów firmy IAI S.A. Jest to internetowy system rezerwacji i channel manager dla właścicieli apartamentów, ośrodków wypoczynkowych, pensjonatów, domków letniskowych oraz innych miejsc noclegowych. MG

2022-08-09 07:20:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter