Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


TRENDY

Klienci nie są aż tak wrażliwi na ceny

Brytyjska branża turystyczna ma powody, by obawiać się spadku zainteresowania wyjazdami. Chodzi o rosnące koszty, choćby energii, która ma podrożeć o 80 procent. Jednak analityk z PwC twierdzi, że wcale nie musi być tak źle, jak mogłoby się wydawać.

Rick Jones, partner w PwC ds. finansów korporacyjnych, fuzji, przejęć i refinansowania, mówi w rozmowie z brytyjskim portalem branży turystycznej Travel Weekly, że Brytyjczycy wcale nie muszą zrezygnować z wyjeżdżania. - Ludzie są od dwóch lat zamknięci i nie mogli podróżować. Nie chodzi o to, że nie są wrażliwi na ceny, ale obecnie są mniej wrażliwi, niż można by się tego było spodziewać – twierdzi.

Co prawda z badań konsumenckich wynika, że rosnące koszty są powodem do ograniczania wydatków, ale z drugiej strony dane sprzedażowe pokazują, że wcale tak się nie dzieje. Informacje z rynku pracy też są pozytywne – ludzie pracują, co sprzyja wydawaniu pieniędzy, mają też spore oszczędności.

Bank Anglii przewiduje, że kraj wejdzie w recesję w czwartym kwartale tego roku, która utrzyma się przez cały przyszły rok. Jones podpowiada jednak, by spojrzeć na kryzys w rozbiciu na różne kategorie konsumentów, wydatków i regionów, bo to pozwala zbudować pełniejszy obraz sytuacji. MG

2022-09-06 06:14:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter