EKOmurale to podstawa nowej akcji promującej Niemcy jako atrakcyjny kierunek turystyczny rozwijający się w zrównoważony sposób. Takich reklam powstanie w Polsce 10.
Malowidła są całkowicie neutralne pod względem CO2 i mają zachęcać do zrównoważonego podróżowania. Partnerem kampanii jest Fundacja EcoEvolution.org. Tomasz Pędzik, dyrektor biura Niemieckiej Centrali Turystyki w Polsce mówi, że to szczególna kampania. - Chcemy pokazać miejsca znane, ale także takie, o których polscy turyści mogli jeszcze nie wiedzieć. Wykorzystujemy wielki format i street art, z którego znane są niemieckie miasta. A co najważniejsze, stawiamy przy tym na formę, która nie tylko zwraca uwagę na konieczność walki z zanieczyszczeniami powietrza, ale temu pomaga – dodaje.
Każdy z EKOmurali jest inny. Ten w Gdańsku namawia, by lepiej poznać Pustać Lüneburską. Są to zjawiskowe wrzosowiska, torfowiska, łąki i lasy w Dolnej Saksonii rozciągające się między Hamburgiem, Bremą i Hanowerem. W Katowicach zobaczymy najsłynniejszą atrakcję turystyczną Niemiec, otoczony alpejskimi szczytami - zamek Neuschwanstein w Bawarii. Z Gorzowa Wielkopolskiego przeniesiemy się do Berlina pod słynną Bramę Brandenburską. We Wrocławiu, malarze wykonają Szlak Rowerowy Wezery i Saksońską Szwajcarię. Natomiast w Warszawie zobaczymy gotycki zamek Eltz wyglądający jak z bajki, widok z Gór Połabskich oraz Alpy Bawarskie. Natomiast malowidło przy ul. Prostej w stolicy, podobnie jak to z Poznania, przypomina, jak ważna w zrównoważonej turystyce jest energia odnawialna. MG