Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


POLSKI BON TURYSTYCZNY

Z bonu turystycznego można skorzystać jeszcze przez 3 miesiące



Do końca zeszłego roku z bonu turystycznego skorzystało 3,56 miliona osób, co przełożyło się na 2,95 mld zł w wydatkach. Ponad 30 proc. tej kwoty turyści wykorzystali w 2022 roku.

Najwięcej środków pochodzących z płatności bonem trafiło do podmiotów turystycznych z województw małopolskiego (625 mld zł), pomorskiego (519 mld zł) i zachodniopomorskiego (456 mld zł).

- Ferie zimowe w 2022 roku okazały się być idealnym momentem do skorzystania z Polskiego Bonu Turystycznego i pozwoliły przedsiębiorcom złapać oddech po trudnych poprzednich miesiącach – mówi Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki. - Polska baza stworzona do uprawiania sportów zimowych oraz turystyki aktywnej zachęciły turystów do wybrania naszych gór i rozwijających się z każdym rokiem ośrodków sportów górskich, które mogą konkurować z tymi najbardziej znanymi w Europie. Wielu Polaków postanowiło opłacić bonem wypoczynek w gronie rodziny lub pobyty najmłodszych na obozach i zimowiskach – dodaje.

Minister zwraca uwagę, że pozytywne głosy napływały także z branży. Przedsiębiorcy odczuli korzyści z przyjmowania płatności bonem , a kwota, jaka trafiła do nich podczas ostatnich ferii była ponad dwukrotnie wyższa niż w 2021 roku. - Wierzę, że dzięki możliwości dalszego wsparcia wyjazdowych budżetów Polskim Bonem Turystycznym, sezon zimowy 2022/2023 i kolejne ferie będą równie udane zarówno dla beneficjentów, jak i przedsiębiorców turystycznych – podsumowuje.

Na przełomie lipca i sierpnia liczba aktywacji przekroczyła 3,7 mln z 4,5 mln wszystkich dostępnych w ramach programu świadczeń. Sezon wakacyjny został zamknięty liczbą 3,8 mln aktywowanych bonów i 2,8 mld złotych na kontach przedsiębiorców turystycznych. Najwięcej środków trafiło do obiektów świadczących usługi hotelarskie i noclegowe (56,6 proc.) oraz organizatorów imprez turystycznych (35 proc.).

- Turyści są coraz bardziej świadomi tego, że Polska nie ogranicza się tylko do kilku najbardziej popularnych regionów. Nasi rodacy chętnie odkrywają nowe, mniej znane zakątki kraju, wzrasta też zainteresowanie krótkimi, lokalnymi podróżami – zauważa Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Zdaniem wiceprezes Polski Bon Turystyczny jest nie tylko wsparciem finansowym, ale także narzędziem popularyzującym poznawanie własnego kraju i stymulującym popyt na krajową, regionalną i lokalną turystykę.

Z najnowszych badań POT z września zeszłego roku, od początku obowiązywania programu, tylko do 1 proc. obiektów turystycznych nie zawitali klienci z bonem. Z kolei dla 41 proc. z nich to właśnie bon turystyczny był bodźcem motywującym do zorganizowania wypoczynku, a 1/3 krajowych turystów wybrała się z nim w miejsca dotychczas nieodwiedzane, często w swojej najbliższej okolicy. Klienci, którzy po raz pierwszy zdecydowali się na rodzinny wyjazd deklarują też, że skorzystają z tych ofert ponownie. Najaktywniej z Polskiego Bonu Turystycznego korzystali dotychczas mieszkańcy województwa śląskiego, wielkopolskiego, małopolskiego, kujawsko-pomorskiego i łódzkiego.

Przed nam ostatnie 3 miesiące programu, dlatego POT i przedsiębiorcy zachęcają do używania bonu w czasie obecnych ferii zimowych. MG

2023-01-20 07:19:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter