W 2019 r. Wielka Brytania przyjęła ponad 40 mln gości. W 2022 r. 10 mln mniej. VisitBritain – agencja promująca ten kraj jako destynację turystyczną – dąży do poprawy statystyk. W ostatni weekend stycznia tego roku zaprosiła 120 buyersów z 16 perspektywicznych rynków na wizyty studyjne, które mają zapoznać gości z najnowszymi produktami turystycznymi tego kraju. Do Wielkiej Brytanii przyjechali przedstawiciele Stanów Zjednoczonych, Francji i Niemiec, czyli trzech największych rynków źródłowych, także Australii, Belgii, Brazylii, Kanady, Chin, Japonii, krajów Bliskiego Wschodu, Indii Włoch, Holandii, krajów skandynawskich, Korei Płd. i Hiszpanii. Nad programem zwiedzania kraju Visit Britain pracowało z partnerami branżowymi: DMC, DMO i lokalnymi organizacjami turystycznymi. Byuersi odwiedzą m.in. Londyn, Manchaster, Liverpool, Bristol, Newcastle, Cambridge; Somerset; Edinburgh; Cardiff inne miejsca w Szkocji i Walii. Zanim goście udali się na wizyty studyjne, uczestniczyli w wydarzeniu networkingowym z udziałem mediów i gospodarzy, także w warsztatach pn. „Britain & Ireland Marketplace”. MO, foto Pixabay