Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


TRENDY

W Niemczech styczeń był dobry, ale w lutym sprzedaż nie słabnie



Styczeń był świetnym okresem sprzedażowym zarówno dla polskich jak i zagranicznych biur podróży i agentów turystycznych. W Niemczech początek roku zawsze należał do udanych, to, co zaskakuje obecnie, to niesłabnący popyt, którego branża doświadcza także w lutym.

Jak wynika z danych firmy MTIX Midoco Travel, które są reprezentatywne dla niemieckiego rynku turystycznego i pochodzą z transakcji o łącznej wartości 11 miliardów euro rocznie, luty będzie kolejnym udanym miesiącem dla tamtejszej branży. Tylko w styczniu za pośrednictwem systemów Midoco sprzedane zostały podróże na kwotę 1,5 miliarda euro. Firma obsługuje agentów w kanale stacjonarnym i internetowym sprzedających wycieczki o charakterze wypoczynkowym oraz podróże służbowe.

Steffen Faradi, jeden z założycieli firmy, przedstawia na swoim blogu optymistyczną wizję rynku niemieckiego. Jak pisze, zaraz po Bożym Narodzeniu sprzedaż wyjazdów urlopowych wzrosła zarówno w kanale stacjonarnym jak i internetowym. O ile jednak dobry styczeń w normalnych warunkach rynkowych nie jest żadnym zaskoczeniem dla branży, o tyle luty był już zazwyczaj pod tym względem spokojniejszy. Inaczej jest obecnie. - Nie pamiętamy takiej sytuacji, ani w formie odczuwalnej, ani zmierzonej – pisze i dodaje, że prawdą jest to, co często słyszy się czyta w publikacjach branżowych, że agenci pracują na granicach swoich możliwości.

Obraz, choć z jednej strony bardzo pozytywny, nie jest jednak w 100 procentach optymistyczny. To prawda, że przychody rosną, ale jeśliby wziąć pod uwagę liczbę nowych rezerwacji, to nadal jest ona niższa niż w porównywalnym okresie przed pandemią. Liczba rezerwacji u agentów stacjonarnych jest obecnie o około 25 procent niższa niż w roku 2018/19 – ostatnim pełnym przed pandemią. Tymczasem przychody wzrosły w sumie o około 51 procent. Faradi tłumaczy to zjawisko z jednej strony wyższymi cenami, z drugiej większą gotowością klientów do kupowania droższych wyjazdów, o wyższej jakości, z wyżywieniem all inclusive, a także dużym zainteresowaniem rejsami wycieczkowymi.

Ekspert sądzi też, że ponieważ na razie wyjazd zamówiło jednak znacznie mniej osób niż w analogicznym okresie przed pandemią, nie należy obawiać się, że sezon letni będzie słaby pod względem sprzedażowym. MG

2023-02-07 15:24:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter