W początkach marca Narodowe Biuro Promocji Austrii zaprosiło rodzime biura podróży do Elektrowni Powiśle w Warszawie na Austriacki Workshop. Celem było – jak zawsze – dostarczenie najświeższych informacji o ofercie turystycznej miast, regionów i atrakcji austriackich. Do tegorocznej edycji wydarzenia zaproszono 10 partnerów z Austrii, pojawiło się też około 30 biur podróży z Polski. Gospodarze zmienili nieco formułę szkolenia. Rozmowy stolikowe wzbogacono tematycznymi prezentacjami i quizem, dzięki czemu uczestnicy mieli okazję najpierw dokładnie poznać ofertę wystawców, a potem odbyć z nimi indywidualne rozmowy.
W Warszawie pojawili się przedstawiciele Karyntii, Zillertal, Salzburga, Grazu oraz wybranych atrakcji: Imperial Austria opiekującego się m.in. Pałacem Schönbrunn, Zoo Schönbrunn, Muzeum Sisi oraz Muzeum Mebli w Wiedniu; Swarovski Kristallwelten oraz Mythos Mozart – nowej atrakcji na turystycznej mapie Wiednia poświęconej wielkiemu kompozytorowi.
Warsztaty zainaugurował Robert Groeblacher stojący na czele Narodowego Biura Promocji Austrii w Polsce, który poinformował, że ogólna liczba noclegów wygenerowanych przez turystów w Austrii w 2022 r. była niższa o 10 proc. w porównaniu do 2019 r., w przypadku rynku polskiego spadek wyniósł jedynie 2 proc.
Więcej o warsztatach w najbliższych wydaniach Wiadomości Turystycznych. MO