- Kolonie i obozy powinny być traktowane na równi z wczasami i wyjazdami organizowanymi dla dorosłych klientów – mówi Barbara Czerwińska – Albin, prezeska Oddziału Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej Polskiej Izby Turystyki przy okazji ogłoszenia startu projektu „Bezpieczny wypoczynek dzieci i młodzieży”.
Polska Izba Turystyki w ramach działań Oddziału Turystyki Dziecięcej i Młodzieżowej będzie realizować projekt „Bezpieczny wypoczynek dzieci i młodzieży”. Organizacja otrzymała dofinansowanie w wysokości ponad 205 tys. zł z Ministerstwa Sportu i Turystyki w ramach realizacji zadań publicznych.
Projekt obejmie kampanię informacyjną dla rodziców, cykl szkoleń dla dyrekcji szkół, instytucji, fundacji, stowarzyszeń czy klubów sportowych z przepisów związanych z organizacją imprez turystycznych i wycieczek szkolnych oraz ogólnopolską konferencję branżową kierowaną do sektora turystyki dziecięcej.
W maju PIT rozpoczęła kampanię informacyjną, w której tłumaczy, jak weryfikować organizatora kolonii. Powstały krótkie filmy oraz grafiki - informacje można znaleźć na stronie https://www.pit.org.pl/bezpieczny-wypoczynek.html. PIT zachęca przedstawicieli branży do udostępniania tych materiałów w swoich kanałach.
- Problem „szarej strefy” w sektorze turystyki dziecięcej jest dość poważny i niestety cały czas narasta. Naszym celem jest to, aby klienci mieli o wiele większe zaufanie do branży turystycznej. Będzie to możliwe tylko i wyłącznie, gdy podniesiemy jakość naszych usług, postawimy na ich profesjonalizację, na nasze doświadczenie i wiedzę. Jeśli wzrośnie świadomość naszych klientów, jeżeli będą umieli i, najważniejsze, będą chcieli sami zweryfikować, czy dany organizator działa legalnie i czy w pełni zabezpiecza ich wyjazd, „szara strefa” sama zniknie – podsumowuje Barbara Czerwińska-Albin. MG