Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

Aktualności

RYNEK
Lotnisko w Jasionce powitało milionowego pasażera w 2023 roku!

Lotnisko w Rzeszowie obsłużyło w tym roku milion pasażerów. Z tej okazji port zorganizował ceremonię powitania honorowej klientki, którą okazała się Iwona Kurpiewska przylatująca z Manchesteru z rodziną. Niespodzianką był recital Justyny Steczkowskiej.

– To wydarzenie bez precedensu dla naszego lotniska, ale też jeden z głównych celów zarządu, na czele którego mam przyjemność być - mówi Adam Hamryszczak, prezes portu lotniczego Rzeszów-Jasionka. - Bardzo ciężko pracowaliśmy na ten cel, bez względu na okoliczności jak pandemia czy wojna, konsekwentnie realizowaliśmy wcześniej przyjęty plan rozwoju spółki. Rozbudowaliśmy siatkę połączeń o oczekiwane kierunki, jak Rzym czy Mediolan, odbudowaliśmy ruch po pandemii połączeniami do Monachium czy Nowego Jorku i wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom naszych pasażerów, którzy chcą latać na wakacje z naszego lotniska. Konsekwentnie rozwijaliśmy więc segment czarterowy, który w kilka lat urósł od poziomu 60 tysięcy do 230 tysięcy osób rocznie. Dzięki temu wchodzimy do ekstraklasy lotnisk regionalnych i będziemy już inaczej postrzegani przez naszych partnerów biznesowych. Na ten sukces złożyła się dobra, zespołowa praca. Potrafimy sprawnie połączyć realizację dużych operacji cargo z rozwojem w segmencie pasażerskim – dodaje.  Z kolei marszałek województwa, Władysław Ortyl, podkreślał, że lotnisko w Jasionce jest dziś niewątpliwie najważniejszym portem w Europie Środkowo-Wschodniej i jednym z najbardziej znaczących lotnisk w Europie.

Milionowa pasażerka otrzymała prezenty od lotniska (zestaw walizek, pobyt w saloniku VIP) oraz jego partnerów, m.in. zestawy upominków od firm Baltona i Lagardere, które zapewniają pasażerom odpoczynek w strefach komercyjnych lotniska, voucher od biura podróży Coral Travel na wczasy z Jasionki czy romantyczny weekend w Bieszczadach w hotelu Skalny SPA. – Zrobiło mi się gorąco, oblały mnie poty, ale pomyślałam „cuda się zdarzają”. Jestem oczarowana, niezwykle mile zaskoczona, ale latam z Jasionki od kilkunastu lat i super jest widzieć progres, jaki zrobiło lotnisko. Nie tylko patrząc na sam terminal i otoczenie, ale także na obsługę – opowiadała Iwona Kurpiewska.

Do tej pory najlepszy dla podrzeszowskiego lotniska był rok 2019, gdy zostało odprawionych 772 tys. osób. Teraz wynik ten został pobity prawie o 30 procent, a rok przecież jeszcze się nie skończył.

W szczycie sezonu letniego kończącego się roku lotnisko oferowało rekordową liczbę połączeń i można było skorzystać z oferty 24 kierunków do 13 krajów. Były w tym nowości, jak Rzym (od Wizz Air), Mediolan (LOT) czy czartery do Podgoricy, Kefalonii i Marsa Alam. Najwięcej pasażerów przewiozły w tym 2023 roku Ryanair, PLL LOT oraz przewoźnicy
czarterowi. Z kolei najbardziej obleganymi kierunkami były Warszawa, Londyn i Antalya, wciąż „stolica” kierunków czarterowych. MG

2023-12-28 17:12:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie