Multiagent internetowy, Travelplanet.pl, opublikował Raport Podróżnika 2023 podsumowujący sezon turystyczny 2023. Z analiz wynika, że mimo niesprzyjających okoliczności, sezon przypominał te wcześniejsze, najlepsze dla branży.
Liderem jeśli chodzi o ulubione kierunki klientów biur podróży pozostała Turcja, której udział w ogólnej sprzedaży urósł do 33 proc. (z 27 proc. w 2022). Kolejne miejsca dzierżyły Grecja, Egipt, Hiszpania i Bułgaria. Blisko 24 proc. ofert zakupiono między styczniem a marcem (w I kw. 2022 – 20 proc.). Dla odmiany poziom sprzedaży wakacji last minute spadł do najniższej wartości, ok. 23 proc.
Wzrost średniego kosztu rezerwacji wyniósł 4 proc. Blisko 35 proc. klientów zakupiło wypoczynek z hotelach 5-gwiazdkowych, all inclusive pozostało najpopularniejszą opcją wyżywienia. Jeśli chodzi o transport – dominowały imprezy lotnicze, minimalnie wzrosły imprezy z dojazdem własnym i autokarowe.
Najpopularniejsze wyjazdy na urlop to 7 – 8 dni. Wyjazdy 2-tygodniowe wybierało nieco ponad 3 proc. klientów, a wynoszące 9 do 13 dni: 14,6 proc. (w 2022: 17 proc.). Choć najchętniej na zorganizowane urlopy wybierały się pary, wzrósł odsetek rezerwacji dla 3 osób. MO, foto Pixabay.com