Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Regiony

»

Region nadodrzański w trasie z promocją

Partnerstwo Odra odbyło promocyjny „Sommer-Tour”. We wrześniu odwiedziło 12 miast w Polsce i Niemczech pod hasłem „Poznaj swojego sąsiada”. Zorganizowana po raz pierwszy akcja ma pobudzać wymianę turystyczną na polsko-niemieckim pograniczu.

Partnerstwo Odra, skupiające cztery zachodnie województwa Polski oraz cztery wschodnioniemieckie kraje związkowe położone wzdłuż Odry i Nysy Łużyckiej, powstało w 2006 r. Polscy i niemieccy partnerzy po raz pierwszy zorganizowali wspólną akcję promocyjną, której celem jest pobudzenie wzajemnej wymiany turystycznej. Projekt pod hasłem „Poznaj swojego sąsiada” przybrał formę promocyjnej trasy po sześciu miastach niemieckich i sześciu polskich. 

Szansa dla Polski
Oficjalny start Letniej Trasy nastąpił spod berlińskiej wieży telewizyjnej 4 września. – Dzięki Letniej Trasie wspólna wizja staje się rzeczywistością. Wzajemne odwiedzanie swoich krajów przez obywateli niemieckich i polskich wspiera wzmożoną wymianę oraz jeszcze lepsze poznawanie siebie – mówiła w czasie inauguracji Hella Dunger-Löper, pełnomocnik do spraw europejskich kraju związkowego Berlin. Organizatorzy akcji przyznali, że pomimo bliskości geograficznej mało wiemy o sobie nawzajem, swojej kulturze i atrakcjach turystycznych, dlatego imprezy typu „Summer-Tour” są konieczne, jeśli chcemy rozwijać turystykę w regionie nadodrzańskim. – Dzięki Letniej Trasie Polska jako cel podróży staje się bardziej znana i dodatkowo zyskuje na atrakcyjności. Niemcy to dla Polski zdecydowanie najważniejszy rynek źródłowy w branży turystycznej – powiedział Jan Wawrzyniak, dyrektor Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Berlinie. – Region nadgraniczny na styku Polski i Niemiec oferuje ogromny niewykorzystany potencjał. Razem z naszymi partnerami spopularyzujemy go na całym świecie – przekonywał Burkhard Kieker, dyrektor visitBerlin, która przyłączyła się do organizacji trasy. 

Wiedza i rozrywka

Podczas akcji promocyjnej partnerzy poruszali się Lato-Mobilem, który parkował w centrach miast, aby zaprezentować program rozrywkowo- informacyjny. Na trasie przejazdu znalazły się Berlin, Schwerin, Magdeburg, Lipsk, Görlitz i Cottbus. Następnie po stronie polskiej zwiedzono: Wrocław, Poznań, Bydgoszcz, Gdańsk i Szczecin, końcowym przystankiem podróży był Gorzów Wielkopolski. Wizycie w każdym mieście towarzyszył program rozrywkowy. Ponadto każdy odwiedzający miał możliwość sprawdzenia swojej wiedzy o regionie i wygrania atrakcyjnych nagród. Na rozstawionym stoisku zainteresowane osoby mogły w sposób interaktywny i poprzez rozmowę z ekspertami podróżującymi wraz z ekipą Lato-Mobila uzyskać informacje na temat regionu nadodrzańskiego i zaplanować wycieczkę. – Berlin i sąsiednia Polska dokonują jeszcze większego zbliżenia również na polu sprzedaży usług turystycznych. Letnia Trasa stanowi ważny element naszych transgranicznych działań, mających na celu ściślejsze powiązanie ze sobą Polski ze stolicą Niemiec i sprawienie, by stały się one dla wszystkich atrakcyjnym celem wyjazdów urlopowych – podkreślał podczas oficjalnej inauguracji trasy Guido Beermann, sekretarz stanu z Departamentu Senatu ds. Gospodarki, Technologii i Badań Naukowych. Berlin i przygraniczne tereny Niemiec już są często odwiedzane przez Polaków. W 2012 r. stolica Niemiec gościła ok. 110 tys. przyjezdnych z Polski, to o 12,7 proc. więcej niż w poprzednim roku. AO

2013-11-15

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter