Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Regiony

»

Polska przyjazdówka kusi Turków

Polska Izba Turystyki wraz z czterema touroperatorami organizującymi pobyty w Polsce dla turystów zagranicznych wzięła udział w targach turystycznych w Izmirze. Efektem jest podpisanie porozumienia o współpracy między PIT a tureckim odpowiednikiem Izby, Tursabem.

Targi turystyczne w Izmirze to druga pod względem wielkości po Stambule impreza branżowa. To tu spotykają się najwięksi przedsiębiorcy z kraju i z zagranicy, to tu nawiązywana jest współpraca z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Na ile wyjazd naszej przyjazdówki do Izmiru okaże się skuteczny, pokażą najbliższe miesiące. Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. – Tursab bardzo wspierał naszą reprezentację w czasie wizyty w Izmirze. Nie tylko ułatwił spotkania z osobami decyzyjnymi z tamtejszych biur podróży, ale także wykazał wielkie zainteresowanie podjęciem współpracy ze stroną polską – mówi Tomasz Rosset, sekretarz generalny Polskiej Izby Turystyki. W zakresie wspomnianej współpracy znaleźć ma się włączenie w organizację wyjazdów studyjnych, warsztatów branżowych, czy wspieranie w działaniach PR i marketingowych przy okazji promowania Polski, jako atrakcyjnej destynacji turystycznej.

Leszek Ostaszewski, prezes Travel Projekt, jeden z członków polskiej delegacji w Izmirze, uważa, że 2014 r. jest idealnym momentem do rozpoczęcia promocji naszego kraju w Turcji. – W 2014 r. przypada 600-lecie nawiązania stosunków dyplomatycznych między Polską a Turcją. Z tej okazji w Turcji będzie odbywało się ok. 100 wydarzeń kulturalnych prezentujących nasz kraj. Powinniśmy też rozpocząć promocję Polski w kontekście turystyki, szczególnie, że nasz kraj jest dobrze kojarzony

– podkreśla Ostaszewski. I dodaje, że turecki rynek wyjazdowy jest bardzo naśladowczy. – Wystarczy, by jeden czy dwóch touroperatorów włączyło Polskę do swojej oferty wyjazdowej, a już będziemy mogli spodziewać się efektu kuli śniegowej – podkreśla szef Travel Projekt.

Nasz kraj, według opinii przyjazdówki, idealnie wpisuje się w trend poznawania Europy, który w Turcji jest stosunkowo popularny. Polskę można sprzedawać zarówno jako city break, jak i w ramach dłuższych pobytów obejmujących zwiedzanie różnych części kraju. PIT  planuje podjęcie rozmów z Polską Organizacją Turystyczną w celu przekonania POT do zainwestowania środków finansowych w promocję Polski na rynku tureckim. EG

2014-02-15

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter