W Bydgoszczy odbyła się czwarta edycja Giełdy Produktów Turystycznych. Rozmowy zdominował temat stworzenia klastra turystycznego obszaru BIT.
Giełda była nie tylko okazją do zaprezentowania oferty turystycznej regionu, ale przede wszystkim do spotkania specjalistów reprezentujących różne sektory turystyki. Wydarzenie to sprzyja nawiązaniu relacji biznesowych przez firmy i instytucje działające na pograniczu turystyki, rekreacji oraz kultury
w obszarze BIT (Bydgoszcz-Inowrocław-Toruń). Na każde z tych spotkań zapraszani są przedstawiciele biznesu, stowarzyszeń okołobiznesowych, działacze samorządowi i przedstawiciele
nauki. – IV Giełda Produktów Turystycznych była poświęcona budowaniu turystycznych powiązań klastrowych w obszarze BIT – mówi Agata Sałacińska, pracownik biura ByLOT. Tegoroczna giełda różniła się od poprzednich znacznie większym zainteresowaniem wiodących instytucji kultury w Bydgoszczy i różnorodnością podmiotów biorących w niej udział. W tym roku bydgoska giełda zgromadziła 14 wystawców. Swoją ofertę zaprezentowali m.in. Urząd Miasta Chełmno, lokalne organizacje turystyczne, a także muzea, teatry, hotele oraz przedsiębiorcy, którzy zajmują się rekreacją. – Uczestnicy Giełdy byli bardzo
aktywni. Efektem Giełdy jest zainteresowanie instytucji z Torunia zaga-
dnieniami klastra turystycznego i zaangażowanie w tworzenie nowych połączeń kooperacyjnych z firmami i instytucjami z Bydgoszczy – dodaje Sałacińska. Imprezę zorganizowała Lokalna Bydgoska Organizacja Turystyczna
„ByLOT”. MGO
4 lutego, IV Giełda Produktów Turystycznych, Bydgoszcz