Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Giertler pisze do Premiera
Wczorajszy dzień obfitował w listy przedstawicieli branży do Premiera Donalda Tuska. Do jego wypowiedzi odniósł się również prezes ITRP Aleksander Giertler. Oto treść listu (pisownia oryginalna): więcej...
Niewiadomski pisze do Premiera
Wypowiedź Premiera Donalda Tuska, odnosząca się do branży turystycznej, wywołała oburzenie w środowisku. Polska Izba Turystyki wysłała do Premiera list, wyrażający protest wobec deprecjonowania wkładu turystyki i biur podróży w rozwój polskiej gospodarki. więcej... [KOMENTARZE (1)]
Jest projekt ustawy o funduszu
Znamy projekt Ustawy o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym. Projekt MSiT z dn. 2 sierpnia zakłada utworzenie funduszu przepływowego, bez osobowości prawnej. więcej...
eService wymawia umowy biurom podróży
Firma eService, rozliczająca transakcje zawierane kartami płatniczymi, wypowiedziała umowy wszystkim biurom podróży z którymi współpracowała i zamroziła środki niektórym z nich. Firma poczyniła ruch wyprzedzający na wypadek kolejnych bankructw. więcej...
Chargeback spowoduje straty?
Wraz z kolejnym upadkiem biura podróży klienci podejmują wszelkie dostępne działania, by odzyskać swoje pieniądze. Dla tych, którzy zapłacili za wakacje kartą płatniczą dostępna jest obciążenie zwrotne. Rozwiązanie propagowane przez doradców finansowych niekorzystnie odbija się na agentach. więcej...
Turystyka w Unii zeszła na dalszy plan
Budżet unijny na lata 2014-2020 nie przewiduje zmian na korzyść turystyki. Plan podziału środków przygotowany przez Komisję Europejską znów skupia się na innych gałęziach gospodarki, a lekceważy turystykę. więcej...
(Nie)rzetelna firma
Spośród zadłużonych biur turystycznych, o których mówi Krajowy Rejestr Długów, część jest jedynie biurami agencyjnymi, część należy do szarej strefy, a część już nie istnieje. Firma nie zweryfikowała danych, które cytowane były przez media na fali oburzenia bankructwami. więcej...
Felieton - pisze Wojciech Fedyk
Dno osiągnięte, ale jak się odbić? Odnoszę wrażenie, że nie tylko miliardy wpompowane w działania wizerunkowe i promocyjne polskiej turystyki w czasie EURO 2012, lecz także wysiłek nas wszystkich został zniweczony i trafił na dno z powodu kilku oszustów i złodziei znanych z doniesień medialnych. więcej...
Szlak uruchomiony, ale nadal do dopracowania
Łódzki Szlak Konny funkcjonuje jako gotowy produkt turystyczny od połowy czerwca. Niestety, nie jest jeszcze dopracowany. Jego długość – 1817 km – faktycznie jest imponująca, ale nie można go przejechać od początku do końca. więcej...
WOT chce wprowadzić podatek lokalny
Organizacja przedstawiła pierwsze cele, na realizacji których skupi się przez najbliższe lata. Wśród nich szczególną uwagę zwracają propozycja wprowadzenia w Warszawie opłaty lokalnej oraz budowa hali i centrum kongresowego. więcej...
Blue Rays złożył wniosek o niewypłacalność
Przyczyną kłopotów touroperatora jest upadek Alba Tour, z którym dzielił czartery do Egiptu. Gdy wielkopolski organizator okazał się niewypłacalny, Blue Rays musiał wykupić dodatkowe miejsca w samolotach i dokonać licznych transferów. więcej...
W Sejmie o zabezpieczeniach
Dziś mieliśmy okazję uczestniczyć w posiedzeniu Podkomisji stałej do spraw Turystyki. Omawiano m.in. marketingową strategię Polski na lata 2012-2020, ale przede wszystkim dyskutowano nad koniecznością zmian w ustawie o usługach turystycznych w świetle ostatnich wydarzeń, tj. upadku trzech biur podróży w krótkim czasie. więcej...
Polska czeka na turystów z Ukrainy
Organizacja Mistrzostw Europy EURO 2012 wpłynie na zwiększenie ruchu turystycznego między Polską a Ukrainą. Takie przekonanie wyrazili uczestnicy IV Polsko-Ukraińskiego Forum Turystycznego w Krakowie. więcej...
SONDA Czy działalność agencyjna powinna być regulowana?
Przeczytaj, jak na to pytanie odpowiedzieli nasi rozmówcy i dołącz się do dyskusji na naszym profilu na Facebooku. więcej...
Dobry sposób na sprzedanie lasta
Na rynku amerykańskim pojawił się nowy produkt – Mystery Trip, czyli tajemnicza podróż. Klient do ostatniego momentu nie wie, dokąd pojedzie. Oferta charakteryzuje się też niską ceną. więcej...
Sprzedaż własna dorównuje agencyjnej
Touroperatorzy dystrybuują swoją ofertę za pośrednictwem kilku kanałów sprzedaży. Większość organizatorów przyznaje jednak, że najważniejszym z nich są nadal agencyjne biura podróży. więcej...
Tysiące agentów bez ubezpieczenia
Każdego dnia kilkadziesiąt tysięcy pracowników agencji turystycznych dokonuje operacji, które zwiększają ryzyko popełnienia błędu. Brak dobrego ubezpieczenia OC na rynku sprawia, że koszty takich błędów agenci ponoszą z własnej kieszeni, a nierzadko są to sumy przekraczające miesięczną pensję pracownika biura podróży. więcej... [KOMENTARZE (1)]
Wybierz odpowiedni typ umowy
Okres wakacyjny to czas wzmożonego zapotrzebowania na usługi pilotów wycieczek. Nie dziwią więc pojawiające się w tym czasie pytania o to, co właściwie powinno znaleźć się w umowie zawieranej z pilotem, który ma objąć pieczę nad turystami. więcej...
Wszystkie środki na Rosję
Coraz więcej biur podróży z nadzieją patrzy na Wschód, a tymczasem Polska Organizacja Turystyczny wszystkie kampanie promocyjne kieruje na… Zachód. Co wiemy o rynku rosyjskim, a co wiedzieć powinniśmy, i jak się tam skutecznie wypromować? więcej...
Biznes z nauką mogą stworzyć dobry biznes
Uczelnie zakończyły właśnie rok akademicki 2011/2012 i już powoli przygotowują się do kolejnego. Jaki to będzie rok dla kierunków turystycznych? więcej...

< 1   ...   359 360 361 362 363 365 366 367 368 369   ...   389 >
 
Sylwetka

»




»Sylwester Gadomski, właściciel biura PoraWakacji.pl w Zgierzu  » więcej






Newsletter

»

Zamów newsletter