Z OKŁADKI
• POT uboższy o milion
Polska Organizacja Turystyczna straciła właśnie 1,1 mln zł z budżetu. Wszystkiemu winny jest osłabiający się złoty – ponad połowa wydatków organizacji realizowana jest w walutach. Nie wiadomo, jakich projektów dotkną cięcia.
• Terroryzm pomoże agentom?
Paradoksalnie obawy o bezpieczeństwo mogą przyciągnąć klientów do biur podróży.
BRANŻA TURYSTYCZNA
• Rośnie sieć mobilnych doradców turystycznych
Podczas gdy na świecie agenci pracujący z domu robią coraz większą karierę, w Polsce taki model jest problemem, o którym się nie rozmawia.
• Green Velo powołuje klaster. Wśród partnerów Orlen, PKS Polonus, Nextbike
Klaster będzie odpowiedzialny za zarządzanie marką Green Velo, a także przygotowanie oferty dla tu rystów wspólnie z nowo pozyskanymi partnerami.
• Ministerstwo dużo bardziej sportu, niż turystyki
Na konferencji MSiT o turystyce mówiło się stosunkowo niewiele.
BIURA
• Rainbow z ofertą do Ameryki dzięki umowie z LOT. Touroperator dobre wyniki zawdzięcza dywersyfikacji oferty i własnym hotelom.
• Wejść w internet. Flugo inwestuje w nową platformę cyfrową.
• Grecos nie tyle szkoli, co rozmawia. Grecos Holiday stawia na bardziej dynamiczny system szkoleń produktowych.
DESTYNACJE
• Hiszpania sprzedaje się sama
Dzięki niestabilnej sytuacji politycznej i bogatej ofercie Hiszpania jest w czołówce rankingu.
• Elba ma świetne warunki do aktywn ego wypoczynku
Piękne plaże, 140 km wybrzeża, baza noclegowa każdego typu mają przyciągnąć Polaków na włoską wyspę.
• Kazachstan ma do zaoferowania przede wszystkim naturę
Władze kraju nie wykorzystują potencjału wybrzeża Morza Kaspijskiego.
• Tragiczny rok rosyjskiej turystyki
Stowarzyszenie Rosyjskich Biur Podróży ATOR podsumowało 2015 r.
REGIONY
• Podkarpackie z ofertą dla Brytyjczyków
Podkarpackie przygotowało ofertę we współpracy z brytyjską firmą PR.
• POT podsumował inwestycje w regionach dofinansowane przez UE
Organizacja koordynowała realizację 21 projektów turystycznych.
TURYSTYKA RODZINNA
• Dobra sprzedaż w First Minute
Touroperatorzy zachęcają rodziny licznymi zniżkami w przedsprzedaży.
• Bezpieczeństwo to podstawa
Turyści podróżujący z rodzinami stawiają na kierunki droższe, ale bezpieczne.
PRAWO
• Dostosuj ubezpieczenie wyjazdów zimowych do klienta
Przy okazji sprzedaży wyjazdów narciarskich zadaniem każdego biura podróży jest zaproponowanie klientowi wykupienie odpowiedniego pakietu ubezpieczeń.
• Rozporządzenie Ministra Zdrowia określające zasady żywienia i sprzedaży żywności dzieci i młodzieży w szkołach nie mają zastosowania do żywienia zbiorowego podczas wyjazdów zorganizowanych • Ministerstwo Finansów pracuje nad projektem zmian przepisów prawa podatkowego polegających na wprowadzeniu klauzuli obejścia prawa podatkowego • Opublikowano akty wykonawcze określające wysokość odsetek ustawowych obowiązujących od 1 stycznia 2016 r.
PORADNIA
• Turystyka językowa to przyszłość
Włączając do swojego katalogu oferty turystyki językowej, zwiększasz szansę na pozyskanie klientów zainteresowanych poznawaniem świata i innych kultur, a przy tym lojalnych i ambitnie podchodzących do wypoczynku.
SYLWETKA
• A wszystko zaczęło się od... kieliszkaWojciech Giebuta opowiada o swoim zamiłowaniu do win oraz pomyśle na biuro Wine-Service.
»zamów prenumeratę