Turystyczny świat spotyka się w Berlinie. Polska oferta ze specjalnym wydaniem Wiadomości Turystycznych
Już jutro rozpoczną się największe targi turystyczne świata – ITB w Berlinie. Jak co roku będzie się dyskutować o najważniejszych trendach kształtujących ten segment gospodarki. Polskie produkty promowane są m.in. w specjalnym wydaniu WT (pobierz bezpłatnie)
pobierz wydanie specjalne
W programie ITB zawsze znajdują się liczne prezentacje dotyczące różnych sektorów rynku turystycznego. Nie brakuje też całościowych analiz, a jedną z nich jest badanie World Travel Monitor®, którego wyniki zostaną zaprezentowane w tym roku w Berlinie już po raz 25. Analiza prowadzona jest przez instytut badawczy IPK International we współpracy z targami.
Jak wynika z tegorocznej publikacji, europejska branża może liczyć na zwiększoną liczbę przyjazdów z dalekich krajów. Odnosi się to zarówno do Azjatów jak i do mieszkańców obu Ameryk. W tym pierwszym przypadku, w okresie od stycznia do sierpnia 2017 roku zanotowano 5-procentowy wzrost liczby wyjazdów zagranicznych. Szacunki na 2018 rok mówią o kolejnych, jednocyfrowych wzrostach. Mieszkańcy Dalekiej Azji preferują wakacje na plaży, choć widać też powrót zainteresowania wyjazdami do europejskich miast. Także turyści z Ameryki Północnej jeździli w pierwszych ośmiu miesiącach tamtego roku częściej niż rok wcześniej (+7,5 proc.).
W przypadku podróży do Europy zmiana wyniosła nawet 15 proc. na plus. O 15 proc. częściej niż rok wcześniej za cel podróży wybierano też miasta. W przypadku mieszkańców Ameryki Południowej liczba wyjazdów zagranicznych wzrosła w przedmiotowym okresie o 5 proc. Tradycyjnie ważnym tematem będzie cyfryzacja branży turystycznej, także w segmencie wycieczek szkolnych. Więcej na ten temat będzie można dowiedzieć się w czasie forum „Digitalisierung Youth Travel“, które odbędzie się pierwszego dnia targów. Z kolei w dni otwarte dla publiczności studenci Szkoły Wyższej Brema zorganizują „najmniejszy festiwal świata”. W ten sposób pokażą, że festiwale i inne wydarzenia muzyczne są dla młodych podróżnych coraz ważniejszym powodem do pojechania na wycieczkę.
Na tegorocznych targach będzie można też zapoznać się z najnowszymi trendami w turystyce luksusowej, która przestaje być rozumiana jako zakwaterowanie w najelegantszych hotelach świata. Obecnie na znaczeniu rośnie możliwość przeżycia czegoś autentycznego, czy odkrycia samego siebie. Co ważne, większość wyjazdów z tego segmentu kupowana jest u agentów turystycznych. Redakcja Wiadomości Turystycznych przygotowuje w języku niemieckim specjalne wydanie promujące polską ofertę turystyczną.
Targi ITB zaczynają się 7 marca i potrwają do 11 marca.
2018-03-06 10:22:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»