MG: Rainbow z każdym rokiem się rozwija, ale dał się wyprzedzić TUI Poland – podejmie Pan wyzwanie i zawalczy o powrót na drugą pozycję?
GB: Hmm, nie chciałbym powiedzieć, że przestajemy walczyć o pozycję, ale naszym podstawowym celem biznesowym nie jest zajmowanie tego czy innego miejsca. Mógłbym wymienić przynajmniej kilku mniejszych touroperatorów, którzy są poza pierwszą trójką i świetnie sobie radzą. Dla Rainbow priorytetem jest rentowność. Jeśli miałbym wybierać między wynikiem finansowym a udziałami w rynku, to stawiam na ten pierwszy. Ostatecznie to z zysków jesteśmy rozliczani jako spółka giełdowa.
A jest Pan zadowolony z rentowności firmy?
Tak, trudno nie cieszyć się z wyniku poprawionego o 45 proc. rok do roku (2017 rok wobec 2016 – aut.), choć zawsze może być lepiej. Co prawda nie widziałem jeszcze podsumowania finansowego innych touroperatorów, ale sądzę, że w zestawieniu za 2017 rok będziemy pod względem rentowności w zdecydowanej czołówce w Polsce.
Więcej czytaj w najnowszym wydaniu Wiadomości Turystycznych
WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 8 (398)16- 30 kwietnia 2018
Z pierwszej strony
Turystyka to miliardy do PKB
Światowa Rada Podróży i Turystyki (WTTC) opublikowała kolejną edycję raportu dotyczącego wpływu turystyki na światową gospodarkę. Analizie poddano w sumie 185 krajów, w tym także Polskę.
TUI inwestuje w usługi w destynacjach
Grupa TUI kupiła od firmy Hotelbeds dział zajmujący się usługami w kierunkach turystycznych.
Komentarze
Warszawa (w tym roku) bez Lata i Regionaliów, Małgorzta Orlikowska
Włoska sztuka życia. Historia blisko ludzi, Alicja Dąbrowska
Kuracja odchudzająca,Tomasz Rosset
Rozmowa Numeru
Rainbow ma swój „Dream Team”
Rozwój oferty masowej, wejście na rynki ościenne, ale przede wszystkim dbałość o wynik finansowy – o przyszłości Rainbow rozmawiamy z prezesem firmy, Grzegorzem Baszczyńskim.
Transport
Cisza na Chopinie kłopotem dla branży
Lotnisko Chopina wprowadziło zakaz lotów w godzinach nocnych, by w ten sposób poprawić warunki zamieszkiwania i wypoczynku mieszkańców okolicznych gmin.
Czartery, tanie linie. Radom odciąży Warszawę
Warszawskie lotnisko ostrzega, by sprostać rozwojowi ruchu w Polsce, musi oddać część operacji do innego portu.
Izby
DIT szkoli branżę z VAT
Mazowsze gotowe na RODO
PIT opracuje dokumenty
Biura
Sun&Fun z nową ofertą
Touroperator nie tylko poszerza ofertę, ale wprowadza też nowe technologie.
Itaka już sprzedaje Zimę 2018/2019
Touroperator udostępnił do rezerwacji ofertę na następny sezon zimowy.
Exim Tours ważny dla DER Touristik
Sören Hartmann widzi w Polsce duży potencjał.
Sonda
Czy elektroniczni asystenci mogą sprzedawać wycieczki?
Regiony
„Pamiątka z Warmii i Mazur”
Warszawa bez targów Lato
Zakopane bez opłaty miejscowej
800 milionów na rozwój Bieszczad
Targi
Śląski klimat dobry dla biznesu
Bezpośrednie spotkania z gestorami obiektów i organizatorami wypoczynku ciągle mają wielu zwolenników.
Na Styku Kultur coraz bardziej interaktywne
Odbywające się w zimowej aurze targi cieszyły się dużym powodzeniem.
Mazury budują produkt i mierzą w ukraiński rynek
Pakiety pobytowe oparte na przelotach to pomysł Warmii i Mazur na ściągnięcie do regionu turystów z Ukrainy.
Destynacje
Ellinair – milion pasażerów
Jamajka ze wzrostami
Hiszpania króluje w UK
Lazurowe Wybrzeże zabiega o polskich turystów
Polska wraz z trzema krajami środkowoeuropejskimi należy do rynków priorytetowych.
Uzbekistan wprowadza ułatwienia wizowe
2018 rokiem Troi w Turcji
Debiut Symphony of the Seas
Więcej turystów w Dubaju
Ostrzeżenia przed Rosją
Tajlandia karze turystów
ENIT znów w Polsce. Włosi promują narodową kuchnię
Algarve wprowadza podatek turystyczny
Miłośnicy Portugalii muszą liczyć się z droższymi wakacjami.
Temat numeru - Ubezpieczenia
Rośnie sprzedaż ubezpieczeń w biurach agencyjnych
Agenci coraz chętniej sprzedają ubezpieczenia turystyczne, ale nadal trzeba włożyć dużo pracy, by je aktywnie oferowali klientom.
Barometr
Piotr Henicz: Lato w lecie i lato w zimie. Bułgaria wśród liderów
Konrad Ryczko: Napięcia na linii Chiny-USA wprowadzają nerwowość
Prawo
Umowa z hotelem powinna zawierać zapisy o rezygnacji
Organizator potrzebuje gwarancji, iż wszystkie świadczenia wchodzące w skład oferty zostaną zapewnione przez kontrahentów i będą wysokiej jakości.
Umowa o dzieło z podwykonawcą
W jakich przypadkach dozwolone jest zawarcie z podwykonawcą usługi turystycznej umowy o dzieło?
Jakie są zalety umowy o dzieło w stosunku do umowy zlecenia i o pracę?
Jakie mogą być konsekwencję zawarcia umowy o dzieło niezgodnie z przepisami?
Poradnia
Jak wybierać firmę SEO
Pozycjonowanie strony internetowej to jeden z obszarów, który często jest pomijany przez firmy. Tymczasem im wyżej w rankingach Google serwis się pojawia, tym większe są szanse na zwrócenie na siebie uwagi klienta.
Kronika
Na Styku Kultur w Łodzi
Best Reisen bawiło się w Fame
Gala w brukselskim Concert Noble
Sylwetka
Zadowolenie klienta to priorytet
Anita Krusiec uważa, że w pracy agenta najważniejsza jest jakość kontaktów z klientem.
Ankieta
Robert Wróbel. Najważniejsze to skutecznie łączyć wiedzę z praktyką
Personalia
Karina Rybarczyk była wicedyrektorem departamentu MSiT
Maciej Nykiel prezesem Neckermann Podróże
Norbert Niemirski menedżerem w Best Reisen