Choć marka TUI UK & Irleand plasuje się wśród najlepszych na tamtejszym rynku, wymaga pewnych zmian w zarządzaniu i podejściu do klienta. – Powinniśmy położyć większy nacisk na kwestie związane z obsługą klienta – wyjaśnia, akcentując, że aspekt ten nie wymaga działań naprawczych, raczej usprawnień dobrze funkcjonującego systemu...
Usprawnienia te polegać będą m.in. na bieżącym dopasowywaniu sieci sprzedaży do potrzeb i możliwości rynkowych. Choć coraz większy jest udział Internetu w dystrybucji ofert (obecnie ponad 60 proc. wszystkich rezerwacji dokonywanych jest online), TUI UK & Irleand ma sporą sieć salonów własnych (600 punktów).
Model działania firmy opiera się na sprzedaży własnej (90 proc. produktów sprzedawanych jest przez salony TUI). – Ale jeśli spojrzeć na sprzedaż w regionach, lokalnie, okazuje się, że potrzebujemy dodatkowego wsparcia, chcemy go i je sobie cenimy – wyjaśnia Flintham. Uściśla, że firma współpracuje i będzie współpracować z agentami jeśli zajdzie taka potrzeba w konkretnych regionach czy przy konkretnych produktach.
- Brzmi to trochę jak praca najemna, ale chodzi o dwustronne partnerstwo, tam gdzie tego potrzebujemy, które działa na korzyść naszą jak i agentów, więc współpracujemy z nimi, żeby zwiększyć sprzedaż naszych produktów. Dodaje też, że w najbliższych latach zmieni się model pracy sprzedawcy – nie będzie skupiony wyłącznie na sprzedaży, bardziej na dostarczaniu klientowi dobrej jakości obsługi. Flintham uważa, mimo tendencji do nabywania dóbr i usług w sieci, w segmencie sprzedaży usług zawsze potrzebni są ludzie którzy będą mieli kontakt z klientem. – Sprzedawcy są twarzami firmy. Klienci maja do nich bardzo duże zaufanie (…) Obecnie są jednak bardziej od sprzedaży niż od dbania o jakość obsługi.
Więcej czytaj w najnowszym wydaniu Wiadomości Turystycznych
WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE
NR 13 (403) 1-15 lipca 2018
Z pierwszej strony
Grecja potrzebuje jakości
Grecji nie powinno zależeć jedynie na tym, by znaleźć się w grupie najpopularniejszych kierunków turystycznych na świecie. Prawdziwym wyzwaniem jest stworzenie konkurencyjnego produktu z lepszą jakością usług.
Small Planet z rekordem
Linia ma największe udziały w rynku czarterowym w Polsce, wynika z analizy Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Komentarze
Nie mówcie o klientach „paxy, Marzena German,
Lotnisko baranów, Tomasz Rosset
Dwa światy nad jednym jeziorem, Alicja Dąbrowska
Rozmowa Numeru
Stwarzamy przyjazne warunki do inwestycji
Czarnogóra chce pozyskać turystów zamożnych, którzy przyjadą do kraju także poza sezonem. Poprawia jakość usług i otwiera się na inwestorów – mowi Željka Radak Kukavičić, dyrektor Narodowej Organizacji Turystycznej Czarnogóry.
Branża
Więcej Polaków pojedzie na wakacje?
W tym roku na letni urlop zamierza wyjechać o 2 mln Polaków więcej niż rok wcześniej, wynika z badania „Plany wakacyjne Polaków”.
Regiony
2018 Rokiem Rzeki Odry. Polacy powinni wrócić nad rzeki
Inicjatywa ma na celu wzmocnienie potencjału gospodarczego i turystycznego Odry.
POT i MSiT realizują pomysł Szafernakera
Polska Organizacja Turystyczna zaprasza YouTuberów.
Aktywny wypoczynek na wsi
Agrotravel w tym roku rozszerzyły zakres o turystykę aktywną.
Biura
Grecos z nagrodą za blog
Rainbow uczy turystyki kolejne jeleniogórskie klasy
Polacy pokochali firsty
W Polsce klienci wolą kupować wyjazdy z dużym wyprzedzeniem, za granicą królują lasty.
Sonda
Czy nowa ustawa zmieni w dłuższej perspektywie rynek?
Biura
Neckermann wystartował z Zimą
Do sprzedaży trafiły oferty wypoczynku w zimowych i ciepłych kierunkach.
Jakość obsługi ważniejsza niż statystyki sprzedaży
Brytyjscy agenci TUI muszą bardziej skupić się na jakości obsługi.
Firmy farmaceutyczne chcą dotrzeć do turystów
„Medycyna na krańcach świata” to kampania mająca informować o zagrożeniach związanych z podróżowaniem.
Regiony
Pustynia Błędowska w nowej odsłonie
Polski paszport mocniejszy
Marszałek wspiera imprezy turystyczne
Wilk-Grzywna prezes Forum
Priorytetem są prace nad nową ustawą o POT i wzmocnienie marki FROT.
Prawo
1 lipca zaczyna obowiązywać nowa ustawa o usługach turystycznych
Dominik Borek z Ministerstwa Sportu i Turystyki odpowiada na pytania i wyjaśnia wątpliwości.
Destynacje
Turystyka głównym „pracodawcą” w Grecji
Więcej turystów w Turcji
Chińczycy i Rosjanie szturmują Tunezję
Więcej turystów w Czechach
Mołdawia dla aktywnych enoturystów
Mołdawianie chcą przyciągnąć do siebie miłośników enoturystyki i turystyki kulturowej.
Niepewna przyszłość Brand USA
Donald Trump nie uwzględnił w budżecie wydatków na finansowanie Brand USA.
Darmowe wczasy dla ubogich Portugalczyków
Tajlandia zamyka plaże i otwiera lotniska
Islandia dostrzegła Polskę.
Polonia generuje ruch turystyczny
Liczba odwiedzających Islandię wzrosła ponad czterokrotnie.
Kiedy turyści stają się problemem
Coraz więcej budynków w Porto przekształcanych jest w hotel.
Temat numeru
Turystyką pielgrzymkową trzeba mądrze zarządzać
Wysoka lojalność i gotowość do wydania nawet znaczących sum pieniędzy to cechy, które charakteryzują dzisiejszych pielgrzymów.
Nowy szlak dla turystów pielgrzymkowych
Szlak Maryjny ma zwiększyć atrakcyjność południowej Polski.
Barometr, komentują:
Wspaniały wynik okupiony dramatycznym spadkiem cen, Krzysztof Piątek
Fed podwyższa stopy, waluty pozostaną drogie, Marcin Kiepas
Prawo
Obowiązkowo zmień umowy o udział w imprezie turystycznej
Wchodzi w życie nowa ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, która nakłada na biura obowiązek dokonania zmian w umowach.
Powierzenie przetwarzania danych a upoważnienie do ich przetwarzania
Z kim biuro podróży powinno podpisać umowę powierzenia danych osobowych?
Kiedy stosuje się upoważnienie do przetwarzania danych osobowych?
Poradnia
Jak pracować z mediami
Nawiązując współpracę z mediami, możemy zyskać dodatkowy kanał promocji naszego biura i marki, pod warunkiem że w relacjach tych uwzględnimy specyfikę pracy dziennikarzy i będziemy im dostarczali użytecznych informacji.
Kronika
Itaka laureatem „Teraz Polska”
Warszawa i Kraków w Pekinie
Zarząd Izby Turystyki RP obradował w Warszawie
Sylwetka
Wiem, co sprzedaję
Wojciech Kromka: kluczem do sukcesu jest wiedza o produkcie i dopasowanie oferty do klienta.
Ankieta
Najważniejsze ciągle jeszcze przede mną
Magdalena Tereszczuk, prezes LOT Roztocze.
Personalia
Prezes Qataru, Akbar Al Baker na czele IATA
Dehan Seneviratne kieruje lankijską turystyką
María Reyes Maroto ministrem turystyki Hiszpanii