Z okazji Światowego Dnia Turystyki Winiarskiej, który przypada na drugą niedzielę listopada, Ministerstwo Turystyki Grecji, ogłosiło zwiększenie wysiłków na rzecz promowania enoturystyki. Kraj już na początku roku zapowiedział, że utworzy oddzielną agencję, która będzie się zajmować tym segmentem.
Na początku tego roku greckie Ministerstwo Turystyki ogłosiło powołanie pierwszej Rady ds. Turystyki Winiarskiej, która będzie odpowiadać za rozwój i promocję tego segmentu turystyki, przypomina tamtejszy portal branżowy Greek Travel Pages. To odpowiedź na rosnące znaczenie enoturystyki i zwiększenie popularności greckich win na świecie.
Choć inicjatywa pojawiła się za poprzedniej ekipy rządzącej, obecna szefowa resortu, Olga Kefalogianni, zobowiązała się ją wspierać i podejmować odpowiednie działania na rzecz zrównoważonego rozwoju segmentu i promocji szlaków winiarskich, co ma przybliżyć światu tamtejsze winnice, regiony, w których hodowana jest winorośl i same trunki.
- Wina greckie mają wyjątkową pozycję na rynku międzynarodowym – mówi minister i dodaje, że enoturystyka to bardzo wyspecjalizowany segment turystyki, który łączy produkcję podstawową ze świadczeniem usług hotelarskich, gastronomicznych i wycieczkami z przewodnikiem po winnicach lub zakładach winiarskich. - Turystyka winiarska to coś więcej niż wizyta. To doświadczenie i integralna część greckiej kultury – dodaje.
Według wskaźnika Wine Lover's Index 2023 opublikowanego przez Bounce na początku tego roku Grecja znalazła się wśród 10 najlepszych krajów dla miłośników wina. MG