Z badania zleconego przez Kiwi.com wynika, że pewne wzorce pakowania się Polaków na wakacje pozostają niezmienne niezależnie od celu i planów podróży. Sprawdza się to szczególnie w zakresie niezbędnych przedmiotów, mających zapewnić wygodę i bezpieczeństwo, nawet jeśli ostatecznie nie zostaną wykorzystane.
Badania Kiwi.com ujawniają, że ponad 40 proc. polskich podróżujących zabiera ze sobą za dużo ubrań, aby dostosować się do różnych warunków pogodowych i okoliczności, mimo że zazwyczaj noszą te same rzeczy z niewielkimi modyfikacjami. Kobiety wiodą prym w zbyt dużej liczbie par butów, które pakują do walizki. Co ciekawe, wielu decyduje się zabrać całkiem niepraktyczne przedmioty, takie jak bardziej wieczorowy strój na pole campingowe czy mało wygodne obuwie na wycieczki wymagające intensywnego chodzenia, jak choćby te na wysokim obcasie.
Zabieramy ze sobą pełnowymiarowe suszarki do włosów, ponieważ hotelowe nie są wystarczające mocne, zaopatrujemy się w zapasy przekąsek na potencjalne nagłe napady głodu, a także nie zapominamy o pokaźnie wypchanych apteczkach, pełnych remediów na szeroki wachlarz potencjalnych schorzeń. 17 proc. polskich respondentów zabiera ze sobą nadmierną ilość przyborów toaletowych, traktując swoją walizkę jak mobilny salon kosmetyczny. Co ciekawe, w tym względzie nie jesteśmy odosobnieni - jak wskazuje badanie Kiwi.com podobne wzorce są powszechne wśród Czechów, Słowaków, Rumunów, Węgrów i Hiszpanów. Według badania Kiwi.com pakowanie sprzętu do ćwiczeń jest głównie męską domeną – 12 proc. mężczyzn w porównaniu do 8 proc. kobiet zabiera ze sobą sprzęt do ćwiczeń, którego nigdy nie wyjmuje z walizki. W rezultacie, ponad 17 proc. respondentów przyznaje, że ich bagaż często przekracza pożądane limity wagowe i trudno jest go zamknąć.
Badania Kiwi.com wskazują, że jedna trzecia polskich respondentów planuje w tym roku odbyć 2-3 podróże do Europy, przy czym rodziny wykazują większą intencję (31 proc.) w porównaniu z bezdzietnymi singlami (28 proc.). Niezależnie od wieku, płci lub statusu rodzinnego dominująca motywacja polskich podróżników pozostaje taka sama jak w zeszłym roku - relaks i odstresowanie (ponad 75 proc.). MBG