Szanowni Państwo,
Redakcja Wiadomości Turystycznych organizuje
X Ogólnopolskie Forum Biur Podróży.
Wydarzenie odbędzie się 22 listopada 2023 w Warszawie w hotelu Courtyard by Marriott. Podczas Forum przedstawiciele polskiego sektora turystycznego, touroperatorzy , biura podróży i biura agencyjne będą rozmawiać na temat bieżącej sytuacji w turystyce wyjazdowej oraz perspektyw rozwoju i trendów na kolejne lata.
Ogólnopolskie Forum Biur Podróży jest najważniejszym w Polsce wydarzeniem dla Top Managementu branży turystyki wyjazdowej. Organizowane jest od 10 lat.
Wydarzenie gromadzi w jednym miejscu wszystkich decydentów tego rynku z Polski – właścicieli, zarządy spółek operatorskich, kadrę zarządzającą, czołowych dostawców produktów i usług dla turystyki, a także reprezentantów sieci hotelowych, linii i portów lotniczych całej Europy. To najskuteczniejsza platforma do rozwinięcia biznesu i zacieśniania relacji biznesowych na najwyższym poziomie!
Program i informacje organizacyjne
dla uczestników X Forum Biur Podróży
Program ramowy dzienny (wersja z17.10.2023 r.)
8.30–9.30
Networking (rejestracja i powitalna kawa)
9.30
Rozpoczęcie X Ogólnopolskiego Forum Biur Podróży
9.50–10.40
Debata Ekonomiczna. Wakacje w cieniu inflacji
Warunki gospodarcze, a szczególnie inflacja, zmieniły wiele w zachowaniach i nawykach Polaków. Odbiło się to na wszystkich sferach ich życia – również podróżach. W jaki sposób wzrost cen wpłynął na rynek turystyczny? W jakim kierunku Polacy zwrócili się, gdy wszystko zaczęło drożeć? Jak długo branża turystyczna będzie odczuwać skutki podwyższonej inflacji? Podczas debaty postaramy się pokazać, jak warunki gospodarcze wpłynęły i będą wpływać na rynek podróży w najbliższym czasie.
Gabriela Mańka-Sokullu – Prezes Rego Bis,
Agnieszka Rąpała – BP Rapala, Świdnica,
Marcin Małysz – Prezes Zarządu Exim S.A.,
Łukasz Habaj – Prezes Zarządu, CEO, Grupa eSky.
Prowadzenie: Michał Wąsowski, specjalizuje się w strategiach biznesowych, finansach i technologiach. Zastępca szefa obszaru biznes (Money.pl) w grupie WP, wcześniej m.in. wieloletni dziennikarz i wydawca Business Insider Polska, INNPoland.pl, natemat.pl.
10.40–11.00
Prezentacja Partnera
Cran Canaria – dostrzegamy potencjał polskiego rynku
Gran Canaria to hiszpańska wyspa leżąca w sercu archipelagu Wysp Kanaryjskich będąca swoistym kontynentem w miniaturze o ciepłym klimacie przez cały rok. Zapraszamy na prezentację wraz z konkursem, podczas którego będzie można wygrać nasze upominki.
Prowadzenie: Magdalena Adamczyk, Gran Canaria Promoter in Eastern Europe.
11.00–11.30
Debata UE. Jaka przyszłość czeka branżę po rewizji dyrektywy unijnej
Pandemia ujawniła niedoskonałość dyrektywy unijnej o imprezach zorganizowanych w całej okazałości. Dla europejskiej branży oczywistym było, że należy podjąć działanie, które zmieni przepisy w sposób, który z jednej strony będzie chronił klientów, z drugiej nie doprowadzi biur podróży na skraj upadłości w tak ekstremalnych sytuacjach jak wybuch pandemii. Komisja Europejska także dostrzegła potrzebę zmian, ale na problem spojrzała tylko z perspektywy klienta – początkowo chciała zapisać w rewizji, że biura podróży będą mogły pobierać zapłatę za imprezę dopiero po jej zrealizowaniu. Dla branży byłby to poważny cios, dlatego pilnie podjęła negocjacje. Wszystko wskazuje na to, że się powiodły i choć pojawią się pewne ograniczenia, to touroperatorzy pozostaną po bezpiecznej stronie. Płatności to nie jedyny problem, jaki był dyskutowany w ramach konsultacji. O tym, jak zmiany przełożą się na działalność rynku turystyki zorganizowanej porozmawiamy z Pawłem Niewiadomskim, prezesem Polskiej Izby Turystyki, Dominikiem Borkiem, dyrektorem Departamentu Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki oraz z Maciejem Nykielem, prezesem biura podróży Nekera.
Prowadzenie: Marzena German, dziennikarz Wiadomości Turystycznych, ekspert ds. obsługi medialnej Wakacje.pl.
11.30–11.40
Prezentacja Partnera
Dobrze przemyślane ubezpieczenia
Szeroka oferta Colonnade dla klientów biur podróży na wyjazdy zorganizowane – ubezpieczenie kosztów rezygnacji oraz ubezpieczenia na wyjazdy zagraniczne i krajowe.
Gwarancje turystyczne dla organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych.
Prelegentka: Anna Wieconkowska Business Product Manager
11.40–12.20
Przerwa kawowa
12.20–13.00
Debata. Lotnictwo w Polsce – szanse i zagrożenia dla turystyki wyjazdowej
Czy po wyborach parlamentarnych powstanie Centralnego Portu Komunikacyjnego jest zagrożone? Jaka przyszłość czeka regionalne porty lotnicze? Czy linie lotnicze są w stanie sprostać rosnącemu popytowi, zarówno w ruchu regularnym, jak i czarterowym? Czy bilety lotnicze i wycieczki w przyszłym roku muszą zdrożeć i to znacznie? Jakie zagrożenia niesie nasilający się konflikt bliskowschodni? Na te pytania postarają się odpowiedzieć zaproszeni eksperci: Stanisław Wojtera (Polskie Porty Lotnicze), Tomasz Szymczak (Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin), Anna Midera (Port Lotniczy Łódź), Michał Fijoł (Polskie Linie Lotnicze LOT) i Andrzej Kobielski (Enter Air).
Prowadzenie: Tomasz Rosset, ekspert branży turystycznej.
13.00–13 15
Prezentacja Partnera
Ratehawk – innowacyjny system rezerwacyjny dla agentów
Ratehawk to wieloproduktowy system rezerwacyjny dedykowany dla biur podróży. Jeśli ktoś szuka możliwości rezerwacji noclegów, biletów lotniczych, transferów oraz innych usług turystycznych to Ratehawk jest systemem stworzonym właśnie dla niego. Dzięki innowacyjności i intuicyjności naszego systemu praca każdego Agenta staje się wydajniejsza i prostsza.
Prelegent: Bartłomiej Pióro, Country Manager Poland.
13.15–14.00
Debata. Polska jako atrakcyjny produkt turystyczny dla biur podróży
Rola turystyki krajowej z roku na rok rośnie. Szczególnie widoczne jest to po pandemii Covid-19, kiedy wielu turystów krajowych na nowo odkryło atrakcyjność Polski i turystyczne propozycje naszego kraju. POT od wielu lat zachęca polskich turystów do planowania wyjazdów z uwzględnieniem polskich regionów. Szereg podejmowanych przez POT inicjatyw, takich jak Konkurs na najlepszy produkt turystyczny – Certyfikat POT, wskazuje turystom najatrakcyjniejsze i nieoczywiste miejsca. Gestorzy najlepszych polskich produktów turystycznych, laureaci Złotych Certyfikatów POT oraz przedstawiciele biur podróży będą rozmawiać o tym, dlaczego warto włączać do oferty touroperatora polskie produkty turystyczne. Uczestnicy wymienią się doświadczeniami w ramach najlepszych, biznesowych praktyk dotyczących współpracy. Jednocześnie będzie również okazja, by porozmawiać o problemach, które tę współpracę zakłócają bądź uniemożliwiają.
Uczestnicy: Izabela Stelmańska, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Sebastian Nasiłowski, Holiday Tours, Andrzej Olszewski, Żywe Muzeum Piernika w Toruniu, Małgorzata Szumska, Kopalnia Złota w Złotym Stoku, Artur Rezner, Nekera.
Prowadzenie: Jacek Janowski Wicedyrektor Departamentu Wsparcia Rozwoju Turystyki POT.
14.00–14.55
Lunch
14.55–15.25
Poza ceną: jak sprzedawać marzenia o podróżach emocjami czyli o tym jak cena nie decyduje o rezerwacji.
Patrycja Brychcy, ekspert marketingu, szkoleniowiec i doradca w branży HoReCa z 20 letnim doświadczeniem.
15.25–16.15
Podatki 2024. KSEF i inne nowości w podatkach dla branży turystycznej w 2024 roku
Justyna Zając-Wysocka radca prawny, doradca podatkowy 11664, członek zarządu, Dyrektor Departamentu Doradztwa Podatkowego, Małopolski Instytut Studiów Podatkowych Spółka z o.o.
16.15–17.30
Debata z Touroperatorami. Sezon powyżej oczekiwań i co dalej...
Turystyka wyjazdowa odnotowuje dynamiczny wzrost, który przerósł nawet najbardziej optymistyczne prognozy. O przyczynach tego trendu i możliwościach jego utrzymania będą rozmawiać szefowie największych biur podróży podczas debaty. Wezmą w niej udział: Piotr Henicz, wiceprezes zarządu BP Itaka, Maciej Szczechura, prezes zarządu Rainbow
Tours S.A., Janusz Śmigielski, wiceprezes zarządu Grecos Holiday, Erdem Fidan, zastępca dyrektora generalnego Coral Travel i Semir Hamouda, prezes zarządu Sun&Fun Holidays. Oprócz analizy wyników sezonu letniego można będzie dowiedzieć się jakie są plany na rok 2024, które kierunki będą cieszyć się największym powodzeniem, jak na sprzedaż imprez turystycznych wpływa osłabienie złotego oraz kto będzie latał z Radomia i jak touroperatorzy oceniają szanse powstania Centralnego Portu Komunikacyjnego. Omówiona zostanie również problematyka polityki sprzedaży, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji agentów turystycznych w świetle wzrastającej roli sprzedaży online.
Prowadzenie: Tomasz Rosset, ekspert branży turystycznej.
17.30
Podsumowanie Forum
17.35–18.30
Wybory Agenta Roku 2023
Prezentacja nominowanych w tegorocznej edycji Konkursu, nagrodzenie wyróżnionych i uhonorowanie zdobywcy tytułu Agent Roku 2023.
Tegoroczni nominowani:
Patrycja Fudala-Cwajna (TCP, Bielsko-Biała),
Marcin Konarzewski (Ikaria, Łódź),
Sławomir Włodarczak (Holiday Box, Leszno),
Magdalena Linde (Halowakacje.com, Lublin),
Andrzej Kaźmierczak (Denar Travel, Myszków, Zawiercie, Poczesna, Gliwice, Żory),
Szymon Szempliński (24Holiday, Białystok),
Ehab Elsaman (Planet Tours, Ostrów Wielkopolski, Głogów),
Artur Frelek (Alltravel.pl, Siedlce),
Aneta Kłodzińska (An-Travel, Kłodzko),
Sylwester Gadomski (Pora Wakacji, Aleksandrów Łódzki),
Renata Mitrzak (BP Jaworko, Siedlce),
Anna Kuczkowska-Podgrodzka (AnTur, Leszno),
Rafał Górka (HolidayCafe.pl, Tarnowskie Góry),
Dariusz Górzny (Wakacje.pl).
Wieczorny Business Mixer.
Wydarzenia towarzyszące
Rozmowy stolikowe (Sala Katowice)
Na Forum można zapisać się na rozmowy stolikowe z kierownikami działów agencyjnych największych Touroperatorów:
Itaka – Kacper Haluch;
Grecos – Mikołaj Stanojevic;
Coral – Marcin Tułaczko;
Rainbow – Andrzej Tokarczyk;
Sun & Fun – Agnieszka Hammami;
Exim S.A. – Damian Protosiewicz.
Obowiązują zapisy
Warsztat MerlinX – funkcjonalności Multi Room Finder (Sala Poznań)
Warsztat ma na celu zaprezentowanie i wyjaśnienie zastosowania funkcjonalności Multi Room Finder, indywidualnych ustawień, a także sposób odczytu i sprawdzania danych zgodnie z dyrektywą Omnibus czy aktualizacji danych. Będzie cennym źródłem wiedzy i pomogą w jeszcze efektywniejszej pracy z systemem MerlinX. System MerlinX jest stale rozwijany, dlatego zachęcamy do śledzenia bieżących informacji na temat zmian i nowości.
Czas trwania 40 minut.
Prowadzenie: Tomasz Berdowski, Ireneusz Chimiak
Obowiązują zapisy
Strefa Touroperatora (Foyer w miejscu wydarzenia)
Sun & Fun Holidays – W ramach Forum, podczas rozmów stolikowych, będzie można porozmawiać z przedstawicielami Sun & Fun Holidays o współpracy, nowościach produktowych Zima i Lato 2024 czy otrzymać najnowszy katalog.
ETI zaprasza na rozmowy biznesowe – W ramach Forum i wyborów Agenta Roku 2023 ETI zaprasza na spotkanie. Touroperator specjalizuje się w wyjazdach do Egiptu, posiada własną bazę hotelową sieci Red Sea Hotels z szesnastoma obiektami w Hurghadzie, Makadi Bay i Sharm El Sheikh. Podczas wydarzenia przy stoliku będzie można porozmawiać z przedstawicielami touroperatora, zapoznać się z ofertą na sezony Zima 23/24, Lato 2024, pobrać katalogi jak i podpisać umowę agencyjną.
Schmeterling – Schmetterling to największe w Europie, niezależne, zarządzane przez właścicieli przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą usług turystycznych oraz tworzeniem nowoczesnych rozwiązań technologicznych dla biur podróży. W liczbach oznacza to: ponad 4000 biur podróży, współpraca w 29 krajach i oddziały firmy w 9 krajach Europy. Firma zaprasza na rozmowy biznesowe i zachęca do odwiedzenia stolika. Będzie to idealna możliwość porozmawiania o korzyściach płynących z członkostwa w kooperacji biur podróży, poznania rozwiązań technologicznych czy po prostu zadania pytań.
TOP Touristik – TOP Touristik jest jednym z pierwszych polskich Tour Operatorów specjalizujących się w Dynamicznym Pakietowaniu. Firma została założona w 2015 r. przez inwestorów, posiadających wieloletnie doświadczenie w branży turystycznej na całym świecie. Oferuje wyjazdy do licznych miejsc w Europie i wielu egzotycznych krajów świata. Główne kierunki to: Hiszpania, Bułgaria, Cypr, Malta, Turcja, Tajlandia i Emiraty Arabski. Daniel Esavandi, dyrektor generalny Top Touristik zaprasza przedstawicieli branży na bezpośrednie rozmowy w strefie touroperatorów.
Biuro Turystyki LogosTour – zaprasza na rozmowy biznesowe w ramach forum. Od 42 lat organizuje wyjazdy kulturowo – poznawcze na 7 kontynentów, dbając o każdy szczegół. Dzięki naszemu doświadczeniu spełniamy marzenia o egzotycznych podróżach. Podczas wydarzenia przy stoliku będzie można porozmawiać z przedstawicielami biura LogosTour oraz zapoznać się z aktualną ofertą na 2024 r. Do rozmów zaprasza Pani Monika Sznajder.
Stoiska informacyjne (Foyer w miejscu wydarzenia)
Gran Canaria. Na stoisku Gran Canarii będzie można otrzymać materiały i informacje turystyczne, a w jej strefie relaksu odbyć wirtualną podróż po wyspie w goglach rzeczywistości wirtualnej, poznając w jednych z nich jej różnorodne krajobrazy, a w drugich aktywne sposoby wypoczynku dla miłośników różnych sportów.
Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego (CMRT)
Zapraszamy z pytaniami dotyczącymi interpretacji ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dnia 24 listopada 2017 r. Przyjmujemy na miejscu zgłoszenia dotyczące nieprawidłowości, działania niezgodnego z w/w ustawą, działalności poza prawem (bez ewidencji, wymaganych gwarancji ubezpieczeniowych). CMRT powstała z inicjatywy organizacji, reprezentujących obszar turystyki indywidualnej, grupowej, biznesowej i hotelarstwa oraz szeroko rozumianego przemysłu spotkań.
Organizator zastrzega możliwość zmian w programie
W przypadku pytań prosimy o kontakt:
Wiadomości Turystyczne – 451 566 720
e-mail: forumagentow@wiadomosciturystyczne.pl
Organizator: Redakcja Wiadomości Turystycznych
Zapisz się, prześlij zgłoszenie
PARNERZY | |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |