Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
II Forum Agentów BP

»

II Ogólnopolskie Forum Agentów Biur Podróży

 

 

 

 

 



>> Referaty

>> Galeria

>> Feedback

 

 

>> Program
>> Informacje szczegółowe
>> Zgłoszenie elektroniczne




Partner Złoty                                            Partner Wspierający
 
          





II Ogólnopolskie
Forum Agentów Biur Podróży
27 listopada 2013 r., Warszawa 




Zgłoś się już dziś na najważniejsze wydarzenie branżowe!

W tym roku, wzorem pierwszej edycji Forum Agentów Biur Podróży, organizowanego przez redakcję Wiadomości Turystycznych, zapraszamy przedstawicieli biur agencyjnych i touroperatorów na spotkania z praktykami z Polski i zagranicy. Głównymi tematami tegorocznej edycji będą: przyszłość sprzedaży agencyjnego w Europie, social media i nowe technologie w praktyce branży, techniki postępowania z klientem roszczeniowym i bezpieczeństwo umów z touroperatorem.

Czego możemy się spodziewać na europejskim rynku turystycznym w najbliższych latach? Na pytanie to odpowie Gość specjalny Forum - Jürgen Büchy, prezes Niemieckiego Związku Turystycznego (DRV), najważniejszej niemieckiej organizacji branżowej.

Moderatorzy II Ogólnopolskiego Forum Agentów (m.in. prof. Magdalena Kachniewska SGH) przybliżą uczestnikom skuteczne metody wykorzystania nowych mediów do celów biznesowych. Pamiętając o tym, że media społecznościowe to nie tylko Facebook, ale także cały szereg innych portali i serwisów, wskażą, jak włączyć je w codzienną pracę biura podróży.
Zaproszeni prawnicy skoncentrują się na kontrowersjach wokół współpracy z organizatorami turystyki, w szczególności na wątpliwościach wobec zapisów w umowach agencyjnych oraz na zagadnieniu rozliczania VAT od marży przy sprzedaży usług turystycznych.

Integralną częścią Forum będą branżowe debaty. Podobnie jak w roku ubiegłym, zaprosimy zebranych do zadawania pytań przedstawicielom touroperatorów najważniejszych dla polskiego rynku turystycznego. Osią dyskusji będą modele współpracy agencyjnej, które spotkać możemy na polskim rynku. Wraz z uczestnikami debaty postaramy się odpowiedzieć na pytanie o miejsce agenta na rynku usług turystycznych. 


PROGRAM

10.00-10.30 Powitanie

Sesja 1

Strategia biznesowa

10.30-11.15 „Czy ludzie będą chcieli podróżować? Perspektywy gospodarcze świata i Polski"

Choć kryzys dotknął wiele krajów świata, turystyka nie przestała istnieć. Co więcej, wiele firm turystycznych zanotowało wzrost poziomu obrotów i postawiło na dalszy rozwój. Na pytania jak będzie kształtowała się przyszłość globalnego rynku usług turystycznych, czy ludzie będą chcieli podróżować i jakie są perspektywy gospodarcze świata i Polski odpowie prof. Witold Orłowski z PwC.

11.15-11.45 „Biznes w okresie zmian”

Czasem warto podjąć ryzyko zejścia z utartej i bezpiecznej ścieżki, by rozwinąć swój biznes. By tego dokonać, trzeba umieć dostrzec pojawiające się szanse biznesowe i wiedzieć, jak je efektywnie wykorzystać. O zmieniającym się otoczeniu konkurencyjnym, nowych potrzebach klientów i ciekawych rozwiązaniach biznesowych opowie Dariusz Pietrzak, pełnomocnik zarządu LOT ds. handlowych.

11.45-12.00 – przerwa kawowa

Sesja 2

Prawo w praktyce

12.00-12.30 „Odpowiedzialność agenta – czy adresatem reklamacji jest zawsze touroperator?”

W myśl zasady ogólnej Agent nie ponosi odpowiedzialności za produkt (usługę) oferowany przez organizatora imprez turystycznych. Zdarzają się jednak sytuacje, gdy przeciwko pośrednikowi turystycznemu klient formułuje swoje żądania, nie zawsze zresztą zasadne.
Dobry handlowiec musi umieć komunikować się nawet z trudnym, czy wręcz roszczeniowym turystą. Na pytanie jak rozmawiać z klientem, za co w świetle prawa odpowiada agent oraz jak postępować w sprawach spornych odpowie radca prawny Maciej Schönthaler.

12.30-13.00 „Vat od marży w teorii i praktyce. Jak rozliczać sprzedaż usług turystycznych?”

Sprzedajesz oddzielnie transport, zakwaterowanie i ubezpieczenie. Odkupujesz usługi od innej firmy? Zapewniasz transport własny? Jaki podatek powinieneś płacić? Jaka jest sytuacja prawna i orzecznictwo w sprawie VAT-u od marży? Na te pytania odpowie Justyna Zając – Wysocka radca prawny, doradca podatkowy, członek zarządu i dyrektor Departamentu Doradztwa Podatkowego, Małopolski Instytut Studiów Podatkowych Spółka z o.o.

13.00-13.30 - lunch

Sesja 3

Prowadzenie biura podróży

13.30-13.50 „Trendy w turystyce”

Zmiany strategii dystrybucji, konsolidacja branży oraz pojawienie się wielu nowych konkurentów, do tej pory niepostrzeganych jako zagrożenie dla firm o ugruntowanej pozycji rynkowej to tylko część teraźniejszości branży turystycznej. Jak przed laty funkcjonował w Polsce rynek, jak ewoluował w ciągu ostatnich lat i jakie trendy obserwujemy dziś – o historii, teraźniejszości i przyszłości rynku turystycznego opowie Tomasz Berdowski, prezes Elektronicznych Systemów Sprzedaży (MerlinX).

13.50-14.20 „Problemy z wizerunkiem w mediach? Poznaj 10 żelaznych zasad postępowania z dziennikarzem.”

Wizerunek polskich biur podróży w mediach pozostawia wiele do życzenia. Aby to zmienić, należy zrozumieć, jak wygląda sytuacja medialna w czasie kryzysu w branży, jak szybko kryzys pojawia się w mediach i jak długo w nim żyje. Czy można wyróżnić dziennikarzy, bądź też media szczególnie zainteresowane turystyką? Jakie kwestie są najczęściej przez nich podnoszone? Na te i inne pytania odpowie Magdalena Grabarczyk-Tokaj, kierownik ds. badań i rozwoju, IMM

14.20-14.50 "Facebook - gdzieś pomiędzy sprzedażą a obsługą klienta"

Podczas prezentacji uczestnicy Forum zapoznają się z aktualną diagnozą serwisu oraz poznają dwie strategie obecności na Facebooku - strategię reklamową i komunikacyjną. Serwis kierowany przez Marka Zuckerberga z miesiąca na miesiąc zaskakuje nas zmianami. Wprowadzane są nowe produkty reklamowe, a jednocześnie zmniejszeniu ulega zasięg komunikatów udostępnianych poprzez Fanpage. Zmieniają się również oczekiwania użytkowników względem podmiotów tam obecnych. Działanie w takim środowisku wymaga stałego dostosowania swojej strategii do aktualnych warunków. Jak poprowadzić efektywne kampanie na Facebooku opowie Bartłomiej Rak, wiceprezes Socjomanii.


14.50-15.20 Czy internet oznacza koniec agentów turystycznych?

Touroperatorzy reagują na zmiany w zachowaniach nabywczych turystów. Czy istnieje jakakolwiek szansa dla agentów? Czy na współczesnym rynku jest jeszcze miejsce dla sprzedaży „kantorowej”? Jaki model biznesu przyjąć w nowej rzeczywistości? Na te pytania odpowie prof. Magdalena Kachniewska z Katedry Turystyki SGH.

Sesja 4

15:30 – 17:30 Debata Agenci - Touroperatorzy (forma: dyskusja)

Rynek usług turystycznych ulega bezustannym przemianom, zmieniają się strategie, pojawiają się coraz to nowe pomysły na biznes. Jakie jest miejsce agenta turystycznego w tej zmieniającej się rzeczywistości? Czy na rynku zostaną tylko najlepsi? Czy agent i touroperator zaczynają być raczej konkurentami niż partnerami? Zapraszamy do wspólnej debaty o problemach agentów w relacjach z ich najważniejszymi kontrahentami.

Podsumowanie, zamknięcie obrad

17.30 – Podsumowanie, zamknięcie obrad

Wino, przekąski i rozmowy w kuluarach
Kiedy: 27 listopada, środa
Miejsce: Adgar Plaza, ul. Postępu 17A, 02-676 Warszawa 


Zgłoszenia i dodatkowe informacje: tel. 22 822 20 16, e-mail: wt@wiadomosciturystyczne.pl  
www.wiadomosciturystyczne.pl  

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter